Kossuth téri gondolatok

Kossuth téri gondolatok

Net a kertvárosban

2017. július 04. - id. Antal Péter

Ma a kertvárosban élő kispestiek rémálma az internet. Jómagam 13 éve kísérletezem, hogy a Jókai utca kertvárosi részében a szélessávú net elérjen.

Kezdetben a tetőre telepített mobil internettel próbálkoztunk. Ez ment is kb. egy évig. Úgy volt ez, mint a mesében: Hol volt hol nem volt… Többnyire nem volt. Ez megunva kísérleteztünk a wifi-vel. Itt az „erősebb kutya…” elv alapján akinek közelebb volt az adóhoz az antennája és nagyobbra tudta állítani Wlan adóteljesítményét, az tudott internetezni. Ekkor jött az ADSL. A szolgáltatók egymást túllicitálva kínálták a megabiteket, de amikor a valóság pillanata elérkezett, akkor csak töredéke jött a beígértnek.

Nosza próbáljuk meg a Kábeltv szolgáltató 4 megabites(!) csomagját. A lakótelepieknek ekkor már vígan kínálgatták a 20 megás csomagokat! A Fibernet interneten kínálta portékáját 3600/hó-ért. Óvatos duhajként nem kötöttem neten szerződést! És milyen jól tettem! Vártam az üzletkötő érkezését. 1 Hónappal később megérkezett. No nem az üzletkötő, hanem a „külsős” szerelő, aki jól végezte a dolgát, mert vidáman csordogált a 4 megabit! Távozásakor orrom alá dugta a szerződést annak reményében, hogy sebtiben aláfirkantva nevemet, mehet is a dolgára. Nem gondolta, hogy sok sebből vérző Kekeccel van dolga. Az írás takaros volt, egy apró szépséghibával: A szolgáltatás díjánál pöttyök sora jelezte, hogy ez bizony nincs meghatározva. Amikor ezt szóvá tettem, a derék szerelő csak a feje búbját vakargatva mondta, hogy ő bizony ebben a kérdésben nem tud segíteni. Ebben maradtunk. Én nem írtam alá, ő elment. A frissen bekötött megabitjeinkkel nagyon boldogok voltunk. Gyermekeim mellett jutott nekem is időszelet az internetes időtortából, s rendületlenül vártam az üzletkötőt.

Az nem jött, csak hóvégén a számla 7500 -ről. No, mondom ennek fele sem tréfa, hogyan lett a meghírdetett 3600 ból meg a sok pontból egyszeriben a duplája? Hívtam az ügyfelest, írtam a leveleket szakadatlan. Semmi válasz, csak jöttek a csekkek. Ők várták a pénzt én meg az üzletkötőt. Félév után megérkezett. Na nem az üzletkötő, hanem a felszólítás hogy kikötik a netet.

Mert úgy látszik Fiberneték csak madzagot tudnak kötni, üzletet nem. Innentől már megmérgesedtek és rámküldték a behajtókat. Én csak annyit mondtam, hozzák az általam aláírt szerződést, akkor kifizetem. Azóta is hozzák.

Jelenleg a T-Home szerény 1 megabitje csordogál. De ők legalább nem csaptak be. Amiben megállapodtunk, azt nyújtják.

Miért írtam le mindezt? Várom a kispesti összefogást! Ahogy a csatorna, a víz, a gáz szolgáltatás, úgy az internet is az. Ennek az ügyét is jó volna, ha Kispest a kezébe venné.

Miért ne lehetnének a kispesti internetkábelek is köztulajdonban? Akkor a közösség határozná meg, ki és mennyiért lógna szerverével a kábelek végén, s nem a kispesti polgár lenne ilyen kiszolgáltatott helyzetben.

Ideje lenne lépni, mert a legutolsó sárfészekben is döngenek már a szélessávú netkapcsolatok, míg Kispesten egy részén még a cápák kezében a háló.

                                                                                                                                  Antal Péter

A bejegyzés trackback címe:

https://antal-peter.blog.hu/api/trackback/id/tr1612641951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása